Palautukset ja hyvitykset

Palautukset ja hyvitykset

Asiakkaalla (kuluttajalla) on Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa ja palauttaa tilauksensa Kirja-verkkokaupasta neljäntoista (14) päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusoikeus ei koske tuotteita, joita on muunneltu asiakkaan toiveiden mukaisesti.

Palautus on ilmainen Kirja-verkkokaupan määrittämillä tavoilla. Jos tilaus palautetaan muulla tavalla kuin näissä ohjeissa on kerrottu, ostaja vastaa palautuslähetyksen kustannuksista.

Palautuksen ehtoina ovat:

  1. Tilaus on peruutettu* tai palautettu** myyntiehtojen mukaisesti 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
  2. Tuote on käyttämätön
  3. Tuote on siinä kunnossa, jossa ostaja sen vastaanotti ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat ovat tallella
  4. Tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa tai vastaavalla tavalla

Tuote tulee palauttaa välittömästi palautusajan umpeuduttua. Tilauksen palauttaja on vastuussa tuotteiden mahdollisesta vahingoittumisesta palautuskuljetuksen aikana, jos vahinko johtuu palauttajan huolimattomuudesta.

*Jos tilauksen palautus menee yli neljäntoista (14) päivän, tulee tilaus olla peruutettu kirjallisesti Kirja-verkkokaupan asiakaspalveluun myyntiehtojen mukaisesti 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta, ja tulee tilaus palauttaa mahdollisimman nopeasti takaisin

**Palautuksesta asiakkaan ei tarvitse tehdä erillistä ilmoitusta asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu saa ilmoituksen palautuksesta varastolta automaattisesti.

Palauttaminen

Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan siistiin pakkaukseen. Jos käytät tilauksen alkuperäistä pakettia, muista peittää sen alkuperäiset lähetystarrat. Liitä palautukseen paketin mukana tullut lähetelomake täytettynä. Huomioithan, että verkkokauppatilausta ei voi vaihtaa tai palauttaa myymälässä.

PALAUTTAMINEN POSTILLA

Luo paketille Helposti-koodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti tai OmaPosti-sovelluksessa. Kirjoita Helposti-koodi pakettiin ja vie paketti Postin pakettiautomaattiin tai Postin palvelupisteeseen.

Palautus onnistuu myös Postin palvelupisteellä palautuskoodilla: 602409. Palauttaessasi palautuskoodilla muistathan ottaa kuitin talteen todisteeksi palautuksesta. 

PALAUTTAMINEN MATKAHUOLLOLLA

Vaihtoehto 1: Palauta paketti Matkahuollon palvelupisteen kautta käyttämällä palautustunnusta 9528048.

Vaihtoehto 2: Rekisteröitymällä Matkahuollon asiakkaaksi voit hakea palautustunnuksella 9528048 aktivointikoodin Matkahuollon verkkosivuilta automaattiin palauttamista varten.

Ota aina talteen paketin seurantatunnus ja/tai kuitti tositteeksi palauttamisesta.

Hyvityksen maksaminen

Palauttaessasi Kirja-verkkokaupasta ostetun tuotteen, tuotteesta maksettu hinta hyvitetään aina takaisin samalle maksutavalle, josta tilauksen summa on veloitettu. Saat sähköpostin, kun palautuksesi on vastaanotettu.

Huomioithan, että palautuksen saapuminen varastollemme kestää joitakin arkipäiviä ja isoina kampanja-aikoina toimituksissa voi kestää tavallista pidempään. Palautukset käsitellään mahdollisimman nopeasti saapumisjärjestyksessä. 

Kun palautus on käsitelty, rahanpalautus näkyy tililläsi yleensä 2-5 pankkipäivässä. Palautukseen menevä aika riippuu valitsemastasi maksutavasta sekä pankista.

Mikäli valitsit maksutavaksi laskun ja palautit koko tilauksen, sinun ei tarvitse maksaa laskua. Jos palautit vain osan tuotteista, silloin alkuperäisestä laskusta maksetaan pidettyjen tuotteiden hinta.

Hyvityksen maksajana näkyy Svea Payments Oy.

Maksunvälittäjän yhteystiedot:

Svea Bank Ab
Y-tunnus: 1774535-9
Mechelininkatu 1 00180 Helsinki
Puhelin: (09) 4242 3330
Sähköposti: asiakasinfo@svea.fi
www.svea.fi

Lahjakortti

Jos olet maksanut tilauksesi lahjakortilla, hyvitämme tilauksen uudella lahjakortilla palautusta vastaavalla summalla. Saat uuden lahjakortin sähköpostiisi.

Reklamaatiot

Jos sinulla on Kirja-verkkokaupasta ostettu viallinen tuote tai paketti on vaurioitunut matkalla, ota yhteyttä asiakaspalveluumme laittamalla viestiä osoitteeseen asiakaspalvelu@kirja.fi.

Kerro millainen vika tuotteessa on ilmennyt ja liitä viestiin kuva viasta tai hajonneesta paketista. Reklamaatio tulee tehdä aina kirjallisesti. 

Virheellisiksi ilmoitetuissa tuotteissa toimitamme asiakkaalle ensisijaisesti uuden tuotteen. Mikäli meillä ei ole lähettää tilalle uutta tuotetta, hyvitämme viallisen tuotteen tai vaihtoehtoisesti voimme tarjota korvaavaa tuotetta. 

Voit soittaa asiakaspalveluumme kysyäksesi lisäohjeita.

Puh. 010 5060 101 (ma-pe 10.00-14.00)

Tilaa Kirja-uutiskirje

Liittymisetuna saat 20 % alennuksen Kirja-verkkokauppaan. Tämän lisäksi saat ajankohtaisia tarjouksia, etuja ja tietoja uutuuskirjoistamme.

Henkilötietojen käsittelystä voit lukea rekisteriselosteestamme.